Dni Seniora w Neuruppin

16-19.06.2014-11Wymiana pomiędzy seniorami z miast partnerskich Babimost i Neuruppin rozpoczęła się w 2004 i jest kontynuowana od 10 lat. Tym razem seniorzy z Gminy Babimost zostali zaproszeni w dniach 16-19.06.2014 r. do Neuruppin na Dni Seniora w Bradenburgii. Przez cały tydzień obchodzone są Dni Seniora każdego roku bardzo uroczyście i z tej okazji przygotowany został bardzo bogaty program dla seniorów, w którym studenci Babimojskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku wzięli udział. Pierwszego dnia na uroczystościach otwarcia Dni Seniora w Brandenburgii wystąpiły z programem artystycznym dzieci ze szkoły muzycznej.

Podczas kolacji powitał nas Burmistrz Neuruppin Jens-Peter Golde, podziękował nam za przybycie i życzył nam bogatych wrażeń podczas pobytu. Następnego dnia, w godzinach przedpołudniowych, zwiedziliśmy Centrum „Wielu Pokoleń”, miejsce do którego mogą przychodzić mieszkańcy okolic w różnych grupach wiekowych i społecznych. Odwiedzający mogą brać udział w różnego rodzaju zajęciach, mogą np. czytać książki, brać udział w kole teatralnym, szyć stroje teatralne, malować, uczyć się szydełkowania, pielęgnować ogródek albo zjeść obiad i wypić kawę. Wszystkie zajęcia prowadzone są przez mieszkańców z miasta Neuruppin, którzy chętnie pomagają ludziom potrzebującym wsparcia moralnego i finansowego. Po południu wzięliśmy udział w pokazie mody, który przygotowały seniorki wraz z sklepem firmowym Gerry Weber. Pokaz był bardzo atrakcyjny, ponieważ seniorki były same modelkami i przedstawiły aktualny trend mody w swojej grupie wiekowej. Wieczorem seniorzy niemieccy ugościli nas w Domu Seniora kolacją przez siebie przygotowaną. Następny przepiękny dzień spędziliśmy wraz z seniorami z Neuruppin na statku pasażerskim Gustav Kühn. Płynęliśmy do Boltenmühle, przepięknej antycznej restauracji położonej w rezerwacie przyrody. Podczas wspólnego rejsu mieliśmy możliwość nawiązania nowych kontaktów z seniorami niemieckimi, podziwiać przepiękne widoki i wspólnie się integrować. Zwiedziliśmy również salę gminną w miejscowości Boskow, dowiedzieliśmy się o problemach jakie nurtują mieszkańców najmniejszej miejscowości liczącej 200 mieszkańców. Pobyt w mieście partnerskim Neuruppin był bardzo bogaty w wydarzenia i interesujący pod względem możliwości zagospodarowania wolnego czasu seniorów, dania im uczucia być potrzebnym i możliwości przekazania zdobytej wiedzy i doświadczenia życiowego i zawodowego innym.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

16-19.06.2014-9

Region Kozła Sprewa-Nysa-Bóbr Urząd Marszałkowski
starostwo
lubuski2
zrzeszenie prezydentow burmistrzow wojtow logo poziome

Loty do Warszawy

Gazeta Lubuska
REGION KOZŁA SPREWA-NYSA-BÓBR URZĄD MARSZAŁKOWSKI  POWIAT ZIELONOGÓRSKI LUBUSKI URZĄD WOJWÓDZKI